Blokace i stoplistace platební karty se provádí telefonicky, a to i ze zahraničí. U některých bank je možné zavolat na infolinku příslušné banky a nahlásit ztrátu operátorovi. Jiné banky mají speciální střediska pro blokaci, jejichž telefonní číslo je většinou uvedeno na zadní straně platební karty. Což vám bohužel není nebude při její ztrátě nic platné, pokud si ho předem někam nepoznamenáte! Pokud číslo přece jen neznáte, můžete se obrátit na jakoukoliv banku, která vydává stejný druh platebních karet nebo zavolat přímo na příslušnou asociaci.
Telefonní čísla jednotlivých bank a kartových asociací, na kterých můžete nahlásit ztrátu své platební karty a zablokovat ji, najdete na této stránce.
Během relativně krátké doby banka platební kartu zablokuje. U většiny bank nese majitel účtu náklady vzniklé zneužitím platební karty pouze do půlnoci dne nahlášení ztráty. Některé banky však mají tuto lhůtu prodlouženou až o 24 hodin, tedy do půlnoci následujícího dne po nahlášení ztráty karty. Po provedení blokace banky občas požadují potvrdit blokaci či stoplistaci osobně přímo na pobočce. V bance potom vyplníte hlášení o krádeži, které zohledňuje způsob jakým ke ztrátě karty došlo.
|
|