Právníci, a JUDr. Beran z pojišťovny DAS zvlášť,
ať táhnou do ... Řeči o amortizaci dílů ať vykládají účetní při úhradě faktury v servisu... Je přece nesmysl, aby poškozený platil cokoliv navíc nad rámec běžné standardní opravy ve značkovém servisu. O "obohacení" při výměně poškozených dílů za nové nemůže být žádná řeč. Kdyby viník nezpůsobil poškozenému škodu, nic by nepotřeboval opravovat. Ať se právníci zeptají v jakémkoliv značkovém servisu, jestli mají od výrobců automobilů předepsáno, aby "nové" díly hledali na vrakovištích podle stáří opravovaného vozidla a zejména zda by byl vůbec takovýto postup "opravy" v souladu s technickou způsobilostí provozu opravovaného vozidla. Myslím, že poškozený si i tak užije s vyřizováním své. Po dobu opravy by mu měla pojišťovna viníka automaticky uhradit zapůjčení vozidla stejné kategorie poškozenému po dobu opravy jeho vozu (např. v USA je tato povinnost přímo uvedena v zákoně).
Právníci, a JUDr. Beran z pojišťovny DAS zvlášť,
ať táhnou do ... Řeči o amortizaci dílů ať vykládají účetní při úhradě faktury v servisu... Je přece nesmysl, aby poškozený platil cokoliv navíc nad rámec běžné standardní opravy ve značkovém servisu. O "obohacení" při výměně poškozených dílů za nové nemůže být žádná řeč. Kdyby viník nezpůsobil poškozenému škodu, nic by nepotřeboval opravovat. Ať se právníci zeptají v jakémkoliv značkovém servisu, jestli mají od výrobců automobilů předepsáno, aby "nové" díly hledali na vrakovištích podle stáří opravovaného vozidla a zejména zda by byl vůbec takovýto postup "opravy" v souladu s technickou způsobilostí provozu opravovaného vozidla. Myslím, že poškozený si i tak užije s vyřizováním své. Po dobu opravy by mu měla pojišťovna viníka automaticky uhradit zapůjčení vozidla stejné kategorie poškozenému po dobu opravy jeho vozu (např. v USA je tato povinnost přímo uvedena v zákoně).
|